Reklamační řád_pro podnikatele

REKLAMAČNÍ ŘÁD

Reklamační řád upravuje způsob a podmínky reklamace zboží zakoupeného na internetovém obchodu https://www.inkverse.cz/ (dále jen „internetový obchod“) provozovaného společností

Inkverse s.r.o.

IČO: 21085099

se sídlem náměstí Míru 65, Město, 344 01 Domažlice

společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Plzni, oddíl C, vložka 44722       

e-mail: inkverse.tattooshop@gmail.com

telefon:+420 733 553 166

(dále jen „prodávající“)

ADRESA PRO DORUČOVÁNÍ REKLAMACÍ:

Inkverse s.r.o., náměstí Míru 65, Město, 344 01 Domažlice

Tento reklamační řád se použije výlučně ve vztahu k fyzické nebo právnické osobě, která uzavírá kupní smlouvu v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu.

Jaké vady lze reklamovat?

1. Zboží je vadné, nemá-li vlastnosti stanovené v § 2095 a § 2096 občanského zákoníku. Za vadu zboží se považuje i plnění jiné věci a vady v dokladech nutných pro užívání věci.

2. Kupující nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy (resp. převzetí zboží). To neplatí, ujistil jej Prodávající výslovně, že zboží je bez vad anebo zastřel-li vadu lstivě.

3. Kupujícímu nenáleží práva z vadného plnění, pokud vadu sám způsobil.

4. Vadou zboží není jeho opotřebení způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.

5. Kupujícímu nenáleží práva z vadného plněné také tehdy, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího vnější událost.

Jaká je záruční doba?

1. Kupující může vytknout vadu, která se vyskytne na zboží do 3 měsíců od jeho převzetí. Kupující je povinen vadu vytknout bez zbytečného odkladu poté, co vadu mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, jinak prodávající práva z vadného plnění nepřizná.

Jaká práva z vadného plnění má kupující?

1. Je-li vada zboží podstatným porušením smlouvy, má kupující právo

  • na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady nebo dodáním chybějícího zboží,
  • na odstranění vady opravou zboží,
  • na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
  • odstoupit od smlouvy.

Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu Prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li Prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupující, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Nezvolí-li si kupující své právo včas, má práva dle následujícího odstavce.

2. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.

3. Neodstraní-li Prodávající vadu zboží včas nebo vadu zboží odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu Prodávajícího.

4. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy ani požadovat dodání nového zboží, nemůže-li zboží vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí,

  • došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady zboží,
  • použil-li kupující zboží ještě před objevením vady,
  • nezpůsobil-li kupující nemožnost vrácení zboží v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím.

Má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění reklamace?

Kupujícímu, který má právo z vadného plnění, náleží i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Pokud kupující neuplatní právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.

Zjevné vady zboží – jak postupovat?

1. Neprodleně po převzetí zboží je kupující povinen zkontrolovat zboží, zejména počet kusů zboží a jeho kompletnost. V případě zjištění nesouladu je povinen jej oznámit prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 2 pracovních dnů od převzetí zboží.

2. Zjištěné závady je kupující povinen vhodným způsobem zdokumentovat a tuto dokumentaci zaslat prodávajícímu spolu s oznámením závady. V případě, že kupující nevytkne vadu v uvedených lhůtách a předepsaným způsobem, ztrácí kupující nárok z vadného plnění.

Jak má kupující postupovat při reklamaci?

1. Při uplatnění reklamace je kupující povinen označit vadu, nebo popsat, jak se vada projevuje, a jakým způsobem požaduje reklamaci vyřídit. Pro uplatnění reklamace může kupující využít vzorový formulář pro uplatnění reklamace poskytovaný prodávajícím.

2. Adresa pro vrácení zboží z důvodu vytčení vady (reklamace je): Inkverse s.r.o., náměstí Míru 65, Město, 344 01 Domažlice. Prodávající je rovněž povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a případně i ve svém sídle.

3. Při uplatnění reklamace prodávající kupujícímu vystaví potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.

4. Prodávající reklamaci vyřídí v přiměřené lhůtě.

Jaká je rozhodná právní úprava?

Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117.

Tento Reklamační řád je platný a účinný od 3.4.2024